Hilfe ich bin Wurmvater!!

Kompostwürmer für den Garten oder als Futtertier? Fragen zu den Spezies: Eisenia foetida, Dendrobaena veneta oder doch ein Regenwurm (Lumbricus terrestris) ? Dann bist Du hier richtig!
Wurmpiercer
Wurmling
Wurmling
Wormery: DIY Wormery

Hilfe ich bin Wurmvater!!

Beitrag von Wurmpiercer » Mo 19. Mär 2018, 12:46

Hallo zusammen, (wave)

ich bin zum wurmzüchten eher zufällig gekommen, hatte Dendros zum angeln gekauft und dann doch keine Zeit. Da ich aber keine 15 Wurmseelen auf meinem Gedwissen haben wollte habe ich aus einem 12l Farbeimer (ungebraucht) eine kuschelige Behausung für sie gebaut: Unten ein Loch zum Wasserabfluss mit Schlauchanschluss (mit der Heißklebepistole eingedichtet), im Deckel mit Lochsäge und Ackuschrauber ein Stechdosen großes Loch gebohrt und mit Fliegengitter beklebt. Fertig!
Ich habe Kompost aus meinem Schnellkomposter genommen und eine Nacht lang eingefroren um unerwüschte Mietnomaden fern zu halten. Dieses Substrat habe ich dann bis zur Hälfte in die "Farm" gefüllt und die Dendros darauf. Gefütter werden Klorollen, Karottenreste, Paprika (rot und Gelb), in der Kaffeemühle pulverisierte Eierschale, Kaffesatz, und Gurke.
Den Kollegen scheint es zu gefallen, es gab keinerlei Fluchtversuche und fett sind sie nach 4 Wochen auch. Im Keller bei ca. 15- 18° fühlen sie sich auch wohl was ich so lesen konnte. Der pH-Wert liegt bei 6-7.
Jetzt die frage: Ein Bekannter hat früher selber Dendros gezüchtet und sage mir, dass das Einfrieren der Erde die Microorganismen darin zerstört hätte und die Dendros sich deshalb nicht vermehren. Stimmt das, wenn nicht, wie lange dauert es in der Regel bis die Würmer "kopulationsfreudig" werden?

Besten Gruß und Dank, der verunsicherte Neuling :D
Eberhard
Adulter Wurm
Adulter Wurm
Wormery: None (yet)

Re: Hilfe ich bin Wurmvater!!

Beitrag von Eberhard » Mo 19. Mär 2018, 15:50

Mikroben aus unseren Breiten vertragen Frost ganz gut, viel besser als z.B. Temperaturen größer 40 Grad Celsius. Auch haben sie i.d.R. recht kurze Vermehrungszyklen, so dass sie bei Wohlfühlbedingungen ganz schnell wieder aktiv werden, sollten sie durch die Kälte in Ruhe versetzt worden oder gar teilweise getötet worden sein.
Also gib dem ganzen zwei, drei Tage mehr Zeit und bleibe entspannt.
Mit freundlichem Glück Auf!
Eberhard
WurmSams
Adulter Wurm
Adulter Wurm
Wormery: Wurm Cafe

Beitrag von WurmSams » Mo 19. Mär 2018, 17:27

(wave) Hallo

Ich hatte mal Probleme mit Lebensmittel Motten da sagt man ja mindestens 2-3 Wochen maximal tiefgefrieren um larven bzw. Eier abzutöten.
oder...
Mit Hilfe von Dampf, Herd oder Mikrowelle ordentlich erhitzen für 20 Minuten.

Da das nun mal sehr hartnäckige Schädlinge sind die wirklich jeden Nerv zerstören den man haben kann dachte ich mir für die Einschätzung eines zeitlichen Rahmens könnte es dir helfen. :P

Ich hab bei mir einen Eurokasten zum indoor Gewürz/Salat anpflanzen wo auch ne handvoll Wurmies sich ganz wohl fühlen.
Waren Flüchtlinge aus der Farm^^
Abends sieht man sie ab und an an der Oberfläche :D

Ps.
Es war nen echter Kampf die Motten wieder loszuwerden (bat)
Wurmpiercer
Wurmling
Wurmling

Beitrag von Wurmpiercer » Do 22. Mär 2018, 11:38

Besten Dank für die Antworten.
Werde noch etwas Sand aus dem Sandkasten dazu geben um den fetten Kompost auf zu lockern, hat die Konsistenz von Mutterboden im Acker.
Wurmpiercer
Wurmling
Wurmling

Beitrag von Wurmpiercer » Sa 31. Mär 2018, 16:35

Habe mir jetzt eine Farm aus 4 Arbeitsebenen aus OBI Euroboxen 40*30*12 gebaut und nach Ostern gibts von einem Schrebergärtner 2 Hände voll Dendros für lau. Meine 15 Eimerinsassen sind schon umgezogen und fühlen sich wohl. :D
Peter_86
Schon länger dabei
Schon länger dabei
Wormery: Wurm Cafe

Beitrag von Peter_86 » Sa 31. Mär 2018, 20:28

Zitat von Rumbleteazer:
„das nur eine Art in einer Farm haltbar ist? Die dominante Art wird sich letztendlich durchsetzen und andere verdrängen.“
Wenn eine Art sich durchsetzt, ist das nicht weiter schlimm. Denn dann hat man die Art, die am besten an die Bedingungen der jeweiligen Wurmfarm angepasst ist.

Und so schnell geht das Verdrängen auch nicht: Ich habe meine Wurmfarm (Wurm Café) 2015 mit einem Mix aus Eisenia andrei, Eisenia fetida und Eisenia hortensis (Synonym: Dendrobaena veneta) gestartet. Nach 3 Jahren finde ich immer noch Würmer aller 3 Arten in meiner Farm (kleine rote mit Clitellum: Eisenia andrei, kleine rot-gelb gestreifte mit Clitellum: Eisenia fetida; relativ große rot-hell gestreifte Würmer mit Clitellum: Eisenia hortensis).
Die ganze Masse des oberflächlichen Humus ist durch die Körper der Regenwürmer hindurchgegangen. Man kann bezweifeln, dass es noch viele andere Tiere gibt, welche eine so bedeutende Rolle in der Geschichte der Erde gespielt haben. (Charles Darwin)
Wurmpiercer
Wurmling
Wurmling

Beitrag von Wurmpiercer » So 1. Apr 2018, 13:55

Die Würmer sind Eisenia hortensis wie meine, welche zum angeln gezüchtet werden. Sollten sich also vertagen.
20180401_161810.jpg
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Zuletzt geändert von Wurmpiercer am So 1. Apr 2018, 15:36, insgesamt 1-mal geändert.
Wurmpiercer
Wurmling
Wurmling

Beitrag von Wurmpiercer » So 1. Apr 2018, 14:32

Hier 2 Bilder:
20180401_144404.jpg
20180401_144041.jpg
Sind 40€ Materialkosten. Der Abfluss für den Wurmtee ist aus Restbeständen.
Da kein Absperrhahn verbaut ist kann auch keiner ertrinken, in den Anschluss der Kiste habe ich Edelstahlwolle gedrückt.

@Rumbleteazer: Habe deinen Rat befolgt und Eierkartonschnipsel beigemischt. Thx
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
1CTbGTv2hBm
Wurmling
Wurmling

20-5-20-5-80733 cheap nba jerseys

Beitrag von 1CTbGTv2hBm » Mi 2. Mai 2018, 21:34

Idk, I guess it not the point of the post but I just don see the point in not purchasing Samsung products out of spite. In the Popover box select the Push Segue type (Figure 09). Any harassment hearing is determined by a court based on previous cases and evidence.

It does depend on where you live. Again, people have raised animals to eat since the beginning of time. At some point, a brake line ruptures, and he pissed. Knowing a little bit more about you (age, m/f, height) as well as your current goals (weight loss, strength, muscle building) would be helpful to understand the whole picture.But my quick advice without that is to keep your chin up and keep going to the gym and following your program.

The Democratic Alliance wants Parliament to be dissolved so cheap jerseys wholesale the people of South Africa can issue a fresh mandate. Now, according to those researchers we spoke to, the departments in Seattle and San Francisco and Sacramento, I'm sorry, have reduced crashes dramatically by training their drivers more and there is a wholesale football jerseys lot that you can do as well.

Apart from that the best house is the Premises at the Bazaar, it card is rediculously good (2 Echoes straight up plus 4 scraps). If pain continues, go to a hospital emergency room.. You are also confusing having a college degree with having financial success.

Last week I joined three of these British riders for a special track day at the circuit.. At the story's climax, Breno Giacomini Jersey
Galdone summarizes the action this way:. Not sure of the initial reasons were but my observed benefits: maturity, diversity, breadth of experience, qualifications.

Always speculation that it would be robin. He passed Craig Biggio again for the fastest Astro to reach 800 career hits. Cover until it cools and then drink it. The decision did not require a vote and was unanimously endorsed by FIFA's 25 person executive committee during its two day meeting in Marrakech, Morocco.Ethics: Very happy with Exco's unanimous support for publishing report on 2018/2022 FWC bidding process.Blatter also insisted that there would not be a re vote on the decision to award the 2018 and 2022 cheap jerseys china World Cups to Russia and Qatar respectively."The report is about history and I am focused on the future," added Blatter while referring to the recommendation made by Domenico Scala, FIFA's head of compliance."We will not revisit the 2018 and Randy Jones Jersey
2022 vote and a report by independent, external legal experts commissioned by Mr.

Today, 90 per cent of Britons live in cities. Deku crushing the dreams of some in the exam, and Will Parks Jersey
then seeing Gentle, will be an ongoing theme, and problem that our protags will try to solve moving forward. Many will not even acknowledge the existence of the Grove..

No child, teacher or anyone else should ever feel unsafe in an American school," US President Donald Trump said. Also as a side note simply being actively in school while in garrison can put you on non deployable status.. TIL When Alexander the Great was invading India he learnt of a Brahmin who lived in the woods.

My mom is a cashier at Walmart, and her manager wanted everyone to do the exact same thing. While living in an era of globalization, we should all realize the importance of communication as a means wholesale football jerseys of sharing information and knowledge. It has been said the states are the laboratories of democracy.

His documentary work has aired https://www.denverbroncosonline.com/dem ... -c_34.html
across Canada. This split those 3 were better than him once again, and you have to add Zven there now. Eye roll. Reporter: Yes, absolutely. Human mind is a weird thing as it thinks cheap baskball jerseys more fondly of something he has heard more of.

Every struggle in your life has shaped you into the person you are today. Melva, who was sitting crossed legs next to the hold upper, just looked at him with a mocking face and laughing. If he reacts super poorly, then are you really gonna want to spend that much time with him in the future? But if he reacts well, that Marquess Wilson Jersey
a good sign, right? So don worry about actively avoiding the topic, and see how he reacts cheap nfl jerseys when you inevitably bring it up.
1CTbGTv2hBm
Wurmling
Wurmling

22-56-22-56-187608 cheapjerseys

Beitrag von 1CTbGTv2hBm » Mi 2. Mai 2018, 21:45

Link to full story in comments. Access: Extreme; expeditionary/guided climb for experienced mountaineers only. But when it comes to making decisions, this is an easy one because it is shown to be one that will allow Paladins to continue to grow and thrive as it has.I get that this subject many are passionate and emotional about.

I mean, it sucks.". 20 points submitted 16 days agoThis cheap nhl jerseys who situation is a headache. He set out on the journey to save the Shire and it was saved, but at an eternal and personal cost. Reality shows typically don't have scripts, but there is often a shooting script or an outline that details aspects of an episode or part of the show.

But it can be Shannon Sharpe Jersey
scary stuff. Chikungunya symptoms may develop in as little as two to as long as twelve days after a mosquito bite.. These range from clever money boxes to simply a jug. I, on the other hand, have been in bitcoin for forever. Training year round, expensive equipment, individual coaching, camps, tournaments and participation on travel and select teams in many places are no longer really considered "optional" for success in youth sports, at least not heading into high school.

Epic is in a conflicted position as both a vendor of the Unreal Engine and a game studio competing with customers that pay for Unreal Engine. 40x faster than bitcoin. These things are always subject to change. A second run with a different SoS utilization, gives Florida more like an 85% chance.

It also just bad for anonymity. The actor who portrayed Face, Dirk Benedict, also played Starbuck on TV series Battlestar Galactica. And yeah Jim often did the same thing, and it also largely why I think Jim cheap authentic jerseys sucks (though he had improved recently after he finally owned up to the fact that he sucks)..

In preparing that little. I made my living exclusively by ecommerce for over 10 years now and have served as a mod in this http://www.ladodgersstore.com/fernando- ... y-c_8.html
sub for over 5. Combine cheap mlb jerseys 1/4 cup milk with flour, stir until well blended. There are qualities that those individuals still have qualities that they may be proud of, qualities that may help them have remorse, qualities that may even help wholesale nfb jerseys them cheap jerseys wholesale cope with the rest of their lives, even if it is behind bars.

What should I do? How do I process these emotions and not come off as knowing her better than I really do? This being my first time around the block, I not entirely sure what to make of it.And I really hope she isn a NASCAR fan who uses Reddit. For me, I think Luke is doing great job.

OK. I totally understand your perspective and where you coming from but I cannot stand still for throttled internet and threat to my business. Allow your mind to meditate on the present and attune your ears to your breath. Turn a 'toy' radar gun into a more pratical, useful radar gun with better features! While this is a completely new and different design, my inspiration for this project came from an article I read by Ken Delahoussaye.

This is the life, right? Except, the three factions of this new https://www.nyjetsfanonline.com/julian- ... -c_41.html
warband don get on. Videos ordered cheapjerseys
in the conventional way can cost hundreds of dollars, and the videos may end up not meeting your needs or the needs of the clients.. Those who celebrate it do so through music, candle lighting, art, and feasts.

You begin to create ways to find moments of happiness that still honor their memory. Eastern. Our cheap mlb jerseys supply chain. Another likely factor is that it takes a certain personality to become a doctor. 20%, if that. I happy to continue picking off people who don want to bother to learn the weapon mechanics and just spray full auto at me until their bloom is 3 4 times the size of my hitbox.

Big Blue to kick off the final round of matches in the A League. She is one of the few reporters to sit in the same military courtroom as the self described architect of the 9/11 attack, Khalid Sheikh Mohammed, and his four alleged co conspirators. It give them the opportunity to work on their dribbling.

My husband follows how much energy we produce online, and how much the power co. Even the well meaning can fall into that trap of power, losing site of the human beings they are deriding.. Store in fridge and eat throughout a few days. What did you expect? Shame on CNN, shame on New York https://www.cincinnatibengalsonline.com ... -c_36.html
Times.
Antworten